Altea 2 - Reisverslag uit Altea, Spanje van Jos Linders - WaarBenJij.nu Altea 2 - Reisverslag uit Altea, Spanje van Jos Linders - WaarBenJij.nu

Altea 2

Door: Jos en Lilian Linders - Termont

Blijf op de hoogte en volg Jos

11 April 2018 | Spanje, Altea

dag 6 di 03-apr-2018 Camping Cap Blanch Altea 0 km 19°C
Lilian heeft veel buiten gezeten en ik heb binnen zitten prutsen om het internet op onze R36 router stabiel te krijgen. Die zorgt, als het goed gaat, voor ons eigen wifinetwerk rond de camper. Maar dat lukte niet zo goed. De camping had vorig jaar uitstekende WiFi en zeer stabiel. Dit jaar valt het enorm tegen, het is nu een onbeveiligd netwerk waar iedereen op kan inloggen zonder gebruikersnaam en/of wachtwoord. Op onze router valt de verbinding steeds weg, erg irritant.
Het eten klaarmaken was voor ons erg gemakkelijk: meegekregen restjes van Connie.

dag 7 wo 04-apr-2018 Camping Cap Blanch Altea 0 km 20°C
Omdat we niet zo’n geweldige plek op de camping hadden en we een mooie plaats vrij zagen komen, zijn we vlug naar de receptie gegaan en jawel hoor: we mogen verkassen.
‘s Avonds in een leuk restaurantje heerlijk gegeten.

dag 8 do 05-apr-2018 Camping Cap Blanch Altea 0 km 20°C
Heerlijk weer, te voet naar de supermarkt gelopen.
Verder hebben we zitten wachten tot we konden gaan eten.
Dan heb je het echt zwaar op zo’n drukke dag!
dag 9 vr 06-apr-2018 Camping Cap Blanch Altea 0 km 20°C
Terwijl Lilian in de Spaanse zon zit te bakken en al stapels boeken heeft gelezen, loopt Jos naar de winkel om een stokbrood te halen en z’n dagelijkse 10.000 stappen te maken.

dag 10 za 07-apr-2018 Camping Cap Blanch Altea 0 km 18°C
Gelukkig is het vandaag wat bewolkt, Lilians huid moet wat rust hebben.
We voelen ons erg thuis en daar werkt het weer heel zeker aan mee.

dag 11 zo 08-apr-2018 Camping Cap Blanch Altea 0 km 20°C
Zondag, onze buurvrouw gaat sjiek gekleed naar de kerk in Benidorm.
Lilian gaat met de Nordicstokken naar de markt, Jos is blij dat er iemand thuis moet blijven en dat hij dat is.
Voor Lilian is het een enorme uitdaging om helemaal naar de markt te lopen (± 2 km enkele reis). Haar conditieopbouw gaat naar onze zin veel te langzaam, dat valt erg tegen, ondanks dat ze er zeer intensief aan werkt. We zullen meer geduld moeten hebben.

dag 12 ma 09-apr-2018 Camping Cap Blanch Altea 0 km 17°C
Omwille van de dagelijks te maken stappen is Jos helemaal naar de Lidl gelopen lopen (± 3 km enkele reis) Net voor de kassa ontdekte hij dat zijn portemonnee nog in de camper lag. Dus omgekeerd winkelen: alle boodschappen weer terug in de schappen leggen, alleen het stokbrood wil hij toch graag meenemen.
Maar hoe dan?
Alle zakken nagevoeld, maar geen cent te vinden. Even rondkijken en vooral luisteren en daar zag/hoor ik een welgesteld Nederlands echtpaar in de rij staan voor de kassa. Met een zielig gezicht spreek ik hen aan en vertel ze dat ik helemaal van de camping hiernaartoe ben komen lopen en dat daar een zwangere vrouw en ondervoede kinderen zitten te wachten op brood en vraag hun dit brood van € 0,37 voor mij te betalen. Het lukt meteen, ik krijg een € 0,50 muntstuk. Na afrekenen geef ik het wisselgeld aan de ‘rijke mensen’ terug.
Op de terugweg overdenk ik de geweldige mogelijkheden die er zijn, als je op de juiste manier een beroep doet op de goedgevendheid van mensen, dan zou je toch heerlijk goedkoop vakantie kunnen vieren!

dag 13 di 10-apr-2018 Camping Cap Blanch Altea 0 km 16°C
Vandaag is het hier guur, koud Nederlands herfstweer met veel wind.
‘s Avonds waait het zo hard dat de vuilnisbakken hier omver waaien.
Gatverdamme, hebben we daar 2000 km voor gereden, terwijl we op het nieuws zien dat het in Nederland super warm is en prachtig zomerweer. Als ik die weerman tegenkom, sla ik hem op z’n sodemieter.
Gelukkig werkt onze verwarming uitstekend, dan is tenminste een ding goed.
O ja, nog een tweede ding: eindelijk heb ik via onze router stabiel internet, zodat ons eigen WiFi netwerk weer in de lucht is.
Ps. Nu 14 graden hier, maar de komende week geen neerslag en ze voorspellen 22°C. Verder beloof ik jullie dat ik wat meer (leuke) foto’s maak en plaats.

• 11 April 2018 - 10:08

Gerda Berkhof:

Weer een hartstikke leuk verslag. Ja ja jullie redden het wel daar. Och arme Jos moet daar nog gaan bedelen voor een brood.Ja Jos zo begint het hè die vergeet achtigheid..Maar als het voor een keer blijft valt het nog mee,en maken we ons geen zorgen. Hier heeft het 2 dagen ook goed gestormd zullen we maar zeggen.Inderdaad is het de afgelopen dagen hier mooi weer geweest, konden zonder jas soms, gaat de goede kant hier ook op,al slaat het zo maar weer om. Nou luitjes nog een fijne tijd, geniet samen zolang het kan, maar dat is jullie wel toe vertrouwd. Veel liefs en groetjes van mij.

• 11 April 2018 - 16:30

Lilian:

Gerda, leuk dat je op ons verslag reageert.
    Dit geldt natuurlijk ook voor Jeannet en Loes, die op het vorige verslag een reactie plaatsten. Wij zijn altijd erg benieuwd wie deze verslagen leest. Bovenaan naast het zwarte icoontje kun je zien hoe vaak het verslag gelezen is, dat verbaast ons wel een beetje, want wie zijn dit?
    Als Jos nu de deur uitgaat, roep ik wel 5 keer of hij zijn portemonnaie wel bij zich heeft, want dat “schooien” vind ik maar niks! Hij heeft het echt gedaan!

• 16 April 2018 - 23:33

Etienne:

als je dit schooien bij 4 verschillende winkels per dag doet, heb je toch mooi 14 euro per week verdiend. wisselgeld voortaan niet meer teruggeven.