Terugreis - Reisverslag uit Luik, België van Jos Linders - WaarBenJij.nu Terugreis - Reisverslag uit Luik, België van Jos Linders - WaarBenJij.nu

Terugreis

Door: Jos en Lilian Linders

Blijf op de hoogte en volg Jos

17 Oktober 2016 | België, Luik

dag 32 ma 10-okt-2016 15 °C
Nadat we voor 11 nachten het losgeld van € 172,26 en de inhoud van onze toilet hadden afgegeven mochten we om 11:20 uur de mooie camping verlaten.
Net voordat we de tolweg opreden nog even goedkope diesel getankt.
Het was heel rustig op de tolweg, en met het zonnetje op de rug verslonden we de kilometers.
Voor onze eerste stop parkeren we de camper bij een benzinestation tussen de vrachtauto ’s. En terwijl Lilian de tweegangen lunch voorbereidt: Pâté en Croûte en Franse koffiekoeken, staat de chauffeur van de vrachtwagen naast ons gewoon te pissen. Als een amuse, een minivoorvertoning, die bedoeld is om de spijsvertering te bevorderen en om de smaakpapillen op gang te brengen. Gelukkig zaten er in de Pâté en Croûte geen niertjes verwerkt.
Om 18:45 uur kunnen we in Luxemburg de dieseltank weer helemaal bijvullen voor € 0,96 / liter.
Het restaurant stelde daar niet veel voor, daarom besloten we even door te rijden tot net over de grens in België. Daar hebben wat gegeten en omdat we nog niet moe waren zijn we doorgereden tot net voor Luik, een voor ons bekende stop/overnachtingsplaats. Daar hebben we heerlijk geslapen.

dag 33 di 11-okt-2016 14 °C
Gisteravond vroeg in bed: 23:00 uur, heerlijk rustig geslapen.
Om 10:00 uur reden we al weg, vroeg voor ons. Het is zonnig en nog maar 9 ºC buiten. Als we omlaag rijden naar Luik is het mistig, maar nog net voldoende zicht om normaal door te rijden. Verder verloopt de reis voorspoedig en om 12:10 uur parkeren we de camper aan de Torenvalk 11 te Venray.
1639 km gereden, dat is op zich niet zoveel. We hebben ruim vier weken een lekker ontspannen vakantie gehad, met mooi weer. Lilian heeft veel buiten gezeten en een gezonde kleur gekregen. Ze is echt opgeknapt en dat is heel fijn na een zomer als vaste klant bij het ziekenhuis.
Dat we toch nog even lekker met de camper hebben kunnen genieten geeft ons weer energie voor de winterperiode. Laat nou die zwarte kleurling en die met z’n schimmel tussen de benen maar komen.
Vol verwachting klopt ons hart voor onze volgende reis in het voorjaar.

Lilian en Jos

• 18 Oktober 2016 - 01:05

Etienne:

Wel een beetje oud nieuws.. Maar wel mooi dat je het verslag afgemaakt hebt. Hier in Portugal een stuk minder warm dan in Spanje, maar goed genoeg voor pensionadas.

• 18 Oktober 2016 - 11:20

Gerda:

Welkom Thuis. Lilian en Jos

• 29 November 2016 - 14:11

Corne Gulinski:

Beste Lilian en Jos,
    Wat leuk om te zien en te lezen dat jullie, maar helaas toch met wat tegenslag, enorm van jullie camper genieten en hoop dat er nog vele jaren zullen volgen.
    Ook wij hebben weer genoten van onze Hymer, hij was in juni 1 jaar oud en staat inmiddels op 13000 km en staat nu bij de dealer voor het inbouwen van een levelsysteem.
    Wij wensen jullie hele fijne dagen en een mooi en gezond camperjaar toe.

Groeten, Corne en Marie-Claire Gulinski