Trier - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Jos Linders - WaarBenJij.nu Trier - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Jos Linders - WaarBenJij.nu

Trier

Door: Jos en Lilian Linders - Termont

Blijf op de hoogte en volg Jos

30 September 2016 | Duitsland, Trier

dag 19 di 27-sep-2016 °C
Goed geslapen en rustig ontbeten. We willen voor 11:45 u. van de camperplaats afrijden, anders moeten we nog een extra dag betalen.
De fietsen heeft Jos gisteravond al in de “garage” gezet. Vandaag is het alleen de toilet en de vuilwatertank legen, schoonwater innemen, zelf douchen en dan kunnen we weg.
En dat lukt om 11:00 u.
Trier is niet zo ver en daar rijden we om 12:15 u. al op de ons bekende grote (>200 plaatsen) camperplaats. Begin vorig jaar zijn we hier ook geweest. Toen moesten we uitzoeken hoe het hier allemaal moest, want het is overal weer anders. Hier krijg je bij de ingang een plastic kaartje (creditcard model) en daar kun je de WC deur en de deur van de douches mee openen, water mee tappen, douchen en elektriciteit mee inschakelen en opwaarderen. Eerst moet je bij een automaat de kaart opwaarderen. Alle verbruik wordt keurig per eenheid genoteerd en verrekend. Wanneer je weggaat moet je eerst alles afrekenen, dan kun je met die kaart uitrijden en wordt de kaart automatisch ingenomen.
Lekker in het zonnetje gezeten met een glaasje Moezelwijn. De camper stond mooi in de schaduw van een grote boom. Dat we daarom geen TV ontvangst hadden, dat hebben we maar zo gelaten, lekker een rustig avondje.

dag 20 wo 28-sep-2016 °C
Voor 12:00 u. moesten van de camperplaats af, anders kost dat een extra dag.
Krawotec, het reparatiebedrijf waar we om 13.00 uur een afspraak hebben, is ongeveer 8 km rijden, grotendeels op een rondweg van Trier. Om 12:45 u zijn we er en melden we ons. Nog even wachten, het is pauze. Na ruim een uur wachten komt er een vriendelijke monteur en die heeft het euvel snel gevonden. De drukregelaar van de LPG tank is stuk en wordt vervangen. Alles functioneert weer en voor € 138,- mogen we vertrekken.
In Trier nog even de LPG tank bijgevuld, daarna richting Luxemburg en dan door naar Frankrijk. Onderweg wel wat last gehad van files. In Frankrijk voor Metz even gestopt, een sandwich gekocht tegen de ergste honger. Onze eindbestemming voor vanavond is “Aire de Lorraine”, een mooie stopplaats bij een benzinestation waar we al vele malen hebben overnacht. De “Herauten”, zo noemen wij die stopplaats omdat er historische houten soldatenfiguren staan. Daar willen we een hapje eten. Heerlijke beenham met pommes frites.
De camper staat tussen de vrachtwagens en dat is op zich prima. Als we in bed liggen blijkt Jos niet te kunnen slapen omdat er een koelwagen in de buurt staat te draaien. Jos uit bed, zich weer aangekleed en wat rondgekeken, maar hij vindt geen betere plek. Toch weer terug in bed en daarna heeft hij heerlijk geslapen. ’s Morgens stonden we helemaal alleen! Die vrachtwagenchauffeurs moeten vroeg op.

• 30 September 2016 - 00:51

Lilian:

Etienne, heb je inmiddels bij ons vorige verslag de "bewijsfoto's" gezien?
    Marianne, het vorige verslag kreeg ik ook 4x, en ik denk bijna iedereen! Wij hadden op die camperplaats in Traben-Trarbach gratis wifi, en daar mag je dan meestal niet veel van verwachten. Jos kreeg steeds te zien dat het verslag niet geplaatst kon worden, dus dan probeerde hij het nog eens, op een andere manier en uiteindelijk stond het er 4 x op! Dan maar 3x verwijderen!
    Zo gaat het ook met reacties plaatsen: dat lukt maar niet, nog eens proberen en tenslotte staat het er ook zoveel keer op.

• 30 September 2016 - 17:25

Etienne: