camping “Cap Blanch” Altea - Reisverslag uit Altea, Spanje van Jos Linders - WaarBenJij.nu camping “Cap Blanch” Altea - Reisverslag uit Altea, Spanje van Jos Linders - WaarBenJij.nu

camping “Cap Blanch” Altea

Door: Jos en Lilian Linders - Termont

Blijf op de hoogte en volg Jos

26 April 2017 | Spanje, Altea

dag 7 wo 26-apr-2017 379 km 20 °C
Na een rustige nacht hebben we een heel stokbrood opgegeten. We maken nog gebruik van de prima douches. Op besliste aanwijzingen rijd ik de camper weer in een keer uit het oerwoud en kunnen we op weg voor (voorlopig) onze laatste etappe.
Zo gemakkelijk als we gisteren vanaf de tolweg de camping vonden, zo moeilijk vinden we nu de snelweg weer. Op aanwijzing van een behulpzame Spanjaard rijden we uiteindelijk weer op de Autopista.
We laten de Hymer even drinken, dan sporen we hem aan, tegen de wind in, richting Altea. Lilian probeert de sinaasappelboompjes langs de snelweg te fotograferen. Ze zegt “als ik vanavond naar het interview met Koning Willem-A zit te kijken, moet jij de slechte foto’s maar weggooien”. Ik heb de hele fruitcollectie weg kunnen donderen.
In Altea op de ons bekende camping “Cap Blanch” vonden we meteen een prima staplek, met zelfs een soort gaasmat over de kiezels, zodat we niet steeds al die steentjes naar binnen sjouwen. Jos begon al meteen enthousiast die mat te vegen. En een vegende Jos moest ik natuurlijk vereeuwigen! (Als hij die foto’s ook niet weg…….)
En omdat we in Spanje zijn, hoort daar natuurlijk Paella bij en zo gezegd, zo gedaan.
Heerlijke vriesverse Paella (made by Jos) begeleid met Sangria van Jan Linders, ozze Jan, dat is echt genieten hier in het zuiden.
We hebben hier prima (gratis) internet, dus er kan weer wat op de site gezet worden.

dag 8 do 27-apr-2017 0 km 14 °C
Na een goede nachtrust worden we wakker in een guur en koud Altea.
Het is bewolkt en er waait een echte herfstwind, amper 1 graad warmer dan in Venray, hebben we daar nou 1942 km voor gereden? We besluiten maar van de nood een deugd te maken: dat wordt een dagje lezen in de warme camper en het verslag bijwerken.
Gelukkig zijn de douches hier binnen, want met dit weer buiten douchen daar wordt je niet vrolijk van. De weersvoorspellingen zijn na morgen allemaal boven de 20 °C en zonnig.

dag 9 vr 28-apr-2017 0 km 15 °C
Na wat heen en weer ge-app is afgesproken dat we Lilian’s zus Jeannet en haar vriendin Ella zullen ontmoeten. Die logeren op dit moment ook hier in Altea. We gaan samen boodschappen doen in de plaatselijke supermarkt en drinken dan een kop koffie hier in de camper. Ze blijven ook nog eten, gezellig! Het weer is nog fris, maar na vandaag gaat het beter worden.
Op de heenweg in Frankrijk merkten we al dat onze Garmin niet juist was geüpdatet, de kaarten van Frankrijk en Spanje zaten er niet in. Gelukkig konden we ook nog gebruik maken van de GPS van de camper zelf, maar die vinden we niet zo prettig in het gebruik.
Toevallig kon Jos de kabel van de E-reader gebruiken om de Garmin aan te sluiten op de computer. Hij verwachtte echter dat de WiFi van de camping niet snel genoeg zou zijn om de Garmin te updaten of dat we niet zoveel data zouden mogen downloaden. Hij besloot het toch maar te proberen, want zo kunnen we de Garmin ook niet gebruiken.
Het zaakje werd aangesloten voor we naar bed gingen, de laptop zo ingesteld dat hij niet uit zou gaan en de software werd geïnstalleerd. Het bijwerken van de kaarten zou 7 uur en 51 minuten gaan duren.
We gingen lekker slapen.

dag 10 za 29-apr-2017 0 km 18 °C
’s Morgens om 09:00 u gekeken en jawel hoor: de update is klaar en goed verlopen.
Nou, dat had Jos eigenlijk niet verwacht! Nu kunnen we de Garmin weer gewoon gebruiken.

Het is minder koud dan gisteren, Lilian heeft een tijdje buiten gezeten.
Verder brengen we de dag rustig door.

dag 11 zo 30-apr-2017 0 km 22 °C
Vandaag is de zomer hier echt losgebarsten, prachtig weer. Een flinke wandeling gemaakt door het centrum van Albir, een kop koffie met een stukje vlaai genomen op een terras.
Daarna de dag rustig aan het einde gebracht en toen het goed en wel 1 mei was, hebben we ons erbij neergelegd.

• 27 April 2017 - 19:42

Gerda:

Pot verdorie wat hebben jullie het toch slecht hè Ja ik weet waar die camping is, vlak bij het strand,en de bus gaat er langs als je van Benidorm naar Althea gaat. De herinneringen komen sterk terug dat ik met Henk in de bus dit opnieuw beleef Verdrietig dat dit er nooit meer is. Genieten jullie daarom er maar goed van. Veel liefs voor jullie tweetjes Gerda

• 27 April 2017 - 19:47

Wiel Linders.:

Hoi camperados.
    Wij gaan na woensdag ook weer op pad maar niet zo ver want we moeten 14 mei weer terug zijn.
    Frankrijk en het weer wordt beter.
    Woensdag heeft Truus nog een treffen met oude school vriendinnen.
    Grtjs en goede reis en hou de hymer tussen de lijntjes.

• 27 April 2017 - 21:34

Jeannet:

Welkom in een koud en guur Altea. Gisteren prachtig weer, maar vandaag echt hollands weertje.
    we zullen elkaar zeer binnenkort wel live zien. Groetjes.

• 27 April 2017 - 21:59

Wanda:

Jammer dat het weer niet zo mee zit vandaag. Hadden ze geen zonneschijn bij de Jan Linders? Had je die ook nog mee kunnen nemen ;-)
    Hopelijk wordt het weer morgen beter, kun je gewoon spaanse Sangria gaan drinken op een terrasje. Groetjes Wanda

• 01 Mei 2017 - 10:53

Anne-lize:

Jullie genieten dat is duidelijk. Wij maken ons op voor de laatste bridgemiddag ook leuk.

gr.A-Lize

• 02 Mei 2017 - 21:32

Leo Willems:

Hallo Jos en Lilian,

ik zag net op het nieuws 30 gr. bij jullie in de buurt. Het kan niet op. Dus dat wordt weer genieten geblazen met inderdaad terrasjes pikken enz. Maar die vlaai had ik niet verwacht.
    Vanaf hier een fijne Mei vakantie gewenst.
    Groetjes van Jacqueline en Leo