Venray-Frankrijk - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Jos Linders - WaarBenJij.nu Venray-Frankrijk - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Jos Linders - WaarBenJij.nu

Venray-Frankrijk

Door: Jos en Lilian Linders

Blijf op de hoogte en volg Jos

22 April 2017 | Frankrijk, Lyon

dag 1 do 20-apr-2017 Venray-Aire de Lorraine 475 km 12 °C
Nou, dan zijn we eindelijk weg.
Vorig jaar was het voor Lilian’s gezondheid en nu moesten we wachten totdat de huid van Jos voldoende was genezen, als gevolg van een verplichte behandeling van de huidarts. Kleine plekjes (4) op de borst en schouder, zonbeschadigingen die dan een maand met Efudix zalf moeten worden ingesmeerd. De beschadigde huid gaat dan helemaal kapot en vervelt en geneest weer tot gezonde huid.
Een heel gedoe, maar wel de moeite waard.
Met stralend weer zijn we rond 13:00 u vertrokken, eerst de lege melk/yoghurt-pakken en plasticafval aan “ozze Jan” (Jan Linders) teruggegeven. Het laatste restje vuilnis brengen we maar naar Luik, de eerste stopplaats.
Via de A73 duiken we in Maastricht de nieuwe tunnel in, binnen enkele minuten zijn we er doorheen en weer de stad uit. Het heeft wat gekost, maar dan heb je ook iets.
Direct achter Luik, voor ons een bekende stopplaats, onze LPG tank vol geblazen, hopelijk zakt Groningen daar niet verder van. Met de diesel moeten we Luxemburg kunnen halen, brandstof is nergens goedkoper. Met samengeknepen billen stopten we rond 19:00 u in Luxemburg aan de pomp. Er ging 76,33 Ltr. in, dat is dus maar amper gelukt.
Verder Frankrijk in gereden, stilaan werd het frisser en donkerder.
Om 21:35 u bereikten we onze bestemming voor die dag: “Aire de Lorraine” (de Herauten, zoals wij dat noemen), voor ons een geliefde overnachtingsplek, zo’n 475 km van huis.
Helaas was het restaurant niet meer open en waren we aangewezen op onze eigen voorraad, een kop thee en krentenbollen met Brie.
Even nog Pauw gekeken en het nieuws en toen naar bed.

dag 2 vr 21-apr-2017 337 km 18-19 °C
Heerlijk geslapen tot 10:00 u. Prachtig weer, 13 °C en met de deur open ontbeten.
11:30 u Rijden we weg. Ons reisdoel vandaag is Camping “Indigo” in Dardilly, net onder Lyon.
We zijn gisteren al op de tolweg gegaan en die gaat tot net voor Lyon, dus het schiet lekker op. Op de cruise-control en af en toe even stoppen voor een power nap en of een hapje eten.
Het weer verbetert: 18, 19 °C. Als we voor Lyon de tolweg verlaten, willen die Fransen € 48,- van ons hebben. Om 18:15 u. reden we de camping op.
En we hebben hier WiFi !

dag 3 za 22-apr-2017 0 km 21 °C
De eerste “rustdag” van onze Tour de France. Lang geslapen, een stokbrood en een croissantje gehaald bij de receptie van de camping en we voelen ons echt in Frankrijk.
We weten nog van ons vorige bezoek hier dat er een groot winkelcentrum is op loopafstand van de camping, dus gaan we daar naar toe om de eetwaren aan te vullen.
Direct op zoek naar paté en croute, een heerlijk voorgerecht. We worden echter verrast door het enorme aanbod aan mooie en aantrekkelijke kant en klare gerechten. We gaan o.a. voor de “kiloknaller” Quiche Lorraine, daarmee was dan meteen ons menu voor de zondag geheel ingevuld. Voorts besluiten we hier tot maandag te blijven.

dag 4 zo 23-apr-2017 0 km 20 °C
Ondanks dat we hier kort bij de snelweg zitten, horen we daar niets van. Het is heerlijk rustig op de camping, per dag wordt driekwart van de gasten ververst. Het is een echte doortrekcamping.
Lilian heeft veel in de zon gezeten en Jos binnen, die houdt niet van zonnen.
Verder is het hier in Frankrijk niet anders dan in Nederland: eten en tegelijkertijd “Studio sport Eredivisie” kijken, aansluitend het Journaal en meteen daarachter “Boer zoekt vrouw”
Daarna nog een wijntje!

• 22 April 2017 - 01:44

Annie En Mathieu:

Wij wensen jullie vanuit onze winterjassen een mooie reis.

• 22 April 2017 - 09:29

Monique Maas:

Jos en Lilian,

Nou gelukkig zijn jullie eindelijk kunnen vertrekken!
    N hele mooie reis en geniet er lekker van!!

Groetjes Ludwig en Monique

• 22 April 2017 - 10:12

Jeannet:

Zo dat schiet al aardig op. Lekker de zon tegemoet. Zie jullie dan over een weekje wel in Spain

Groetjes,
    Henk en Jeannet

• 22 April 2017 - 14:28

Marian:

Wat gemist zo te zien.... ook een hele mooi reis toegewenst

Groetjes Antoine en Marian

• 22 April 2017 - 21:20

Bergi Direks:

Goede reis en fijne vakantie.
    Lambert en bergi

• 22 April 2017 - 23:23

Wilfried En Bea:

Leuke reis en een fijne vakantie

Groetjes Bea en Wilfried.

• 23 April 2017 - 13:28

Berkhof:

Fijn dat jullie zijn vertrokken. Nu weer genieten allebei en de zorgen even vergeten wart gezondheid betreft. Fijne tijd en pas goed op jullie zelf. Veel liefs Gerda

• 24 April 2017 - 09:17

Corne Gulinski:

Beste Jos en Lilian,

Wat fijn te lezen dat het met jullie beide goed gaat en lekker
    aan het genieten zijn met de fantastische camper.
    Wij vertrekken 1 juni voor een maand naar Spanje/Portugal met onze Hymer.
    Verder zijn wij ieder weekend ergens anders te vinden, veel plezier en wie
    weet tot ziens op de een of andere camperplek.
    Groeten Marie-Claire en Corne Gulinski uit Bavel.

• 24 April 2017 - 13:29

Ruud En Bert:

Ook wij wensen jullie een fijne vakantie

• 27 April 2017 - 12:52

Henk En Toos:

Hoi Jos en Lilian,
    Wij zijn weer gezond en wel terug van de Marokko reis.
    We wensen jullie een ontzettend mooie vakantie toe en geniet er van.
    Dikke knuffel!!!