Traben-Trarbach 2 - Reisverslag uit Traben-Trarbach, Duitsland van Jos Linders - WaarBenJij.nu Traben-Trarbach 2 - Reisverslag uit Traben-Trarbach, Duitsland van Jos Linders - WaarBenJij.nu

Traben-Trarbach 2

Door: Jos en Lilian Linders - Termont

Blijf op de hoogte en volg Jos

26 September 2016 | Duitsland, Traben-Trarbach

dag 16 za 24-sep-2016 °C
Vandaag de “wekelijkse” boodschappen gedaan, maandag willen we verder gaan en dan moeten we onderweg niet verhongeren.
In Traben-Trarbach is het dit weekend “Federweißerfest” dus daar moeten we bij zijn.
Vorige week Rhein am Flammen in Sankt Goar, het lijkt wel of we de wijnfeesten aflopen!
Te voet naar de feestlocatie gelopen.
47 Trappen omhoog om boven op de brug te komen. De brug is enkele uren afgezet voor auto’s. Wijn- en eettentjes en tafels staan midden op de brug. (Overgeven kan gewoon over de reling.)
We gaan eerst in het dorp een hapje eten. Voldaan en met een goede bodem zoeken we de hoofdfeestlocatie op, rondom de oude stadstoren. Daar is het gezellig druk en we nemen eerst een Federweißje. Dit is een nog niet gefilterde wijn van witte druiven. Lilian vind het heerlijk. De muziek is van een moderne rockband, dat is minder voor ons, oudjes. ’s Middags heeft de band “Meepesant” uit Oeteldonk, Den Bosch (en passant op z’n Nederlands (red.)) gespeeld, maar die zijn nu te zeer aangeschoten.
Vanavond is het historische “Mittelmosel-Museum” open en de toegang is gratis. Gratis, dan moeten we dat zien. Het bijzondere is dat in het museum heel veel figuranten in oude klederdracht aanwezig zijn en oude ambachten uitoefenen. We belanden op een bruiloftsfeest, zijn getuige van een liefdesverklaring, een stel kaartende mannen en zo voorts. Dit is echt leuk en het spreekt meer tot de verbeelding dan zo maar een museumbezoek.
Op onze voettocht terug naar de camper praten we nog druk over toen het nog niet nu was.
Het een fikse wandeling, in totaal zeker 7 km heen en terug. Het is daarom voor Lilian weer een grensverleggende prestatie. Gelukkig gaat het boven verwachting goed met haar.

PS Blijkbaar kan ik hier via de WiFi geen foto’s uploaden en/of de verblijfplaats aanpassen in ons verslag!

dag 17 zo 25-sep-2016 °C
Zondag is een rustdag, er is daarom hier niets bijzonders gebeurd. We hebben een lekkere met Rieslingwijn gemarineerde varkenslap gegeten, een stokbrood en een wijntje erbij. Sport in beeld kijken, daar moet een mens toch tevreden mee zijn.

dag 18 ma 26-sep-2016 °C
Eigenlijk zouden we vandaag verder gaan. Maar omdat de verwarming vaak op storing gaat, hebben we een afspraak gemaakt bij het bedrijf “Krawotec” in Trier, woensdag 13:00 u. Op internet vonden we een servicenummer van Truma, het merk van de verwarming. Het is nu nog geen acuut probleem, maar straks, als het ‘s nachts kouder wordt, willen we niet verkleumen.
Vanmiddag een rondje gefietst en tevens stokbrood meegenomen.

• 27 September 2016 - 00:28

Etienne:

Ja, ja. Het lijkt leuk geweest, maar de bewijsfoto's ontbreken. Dan kun je wel alles schrijven. En sport in beeld heet tegenwoordig toch studio sport? Of heette het vroeger zo?

• 27 September 2016 - 12:54

Berkhof:

Wederom weer een leuk reis verslag.Hoop dat de verwarming vlug goed komt woensdag.Lieve groetjes Gerda

• 27 September 2016 - 21:46

Jeannet:

Jullie zitten dus nog in de buurt van Trier, dan ik ik me een beetje oriënteren.
    de weergoden zijn jullie wel goed gezind zeg, maar daar pikken wij ook nog een graantje van mee.
    Hopelijk valt het mee met de verwarming.

• 27 September 2016 - 22:16

Marianne:

Hey hallo Jos & Lilian,

Jullie nieuwe verhalen heb ik 4 x gekregen dus die wijn zal wel gesmaakt hebben, hihi. Al lijkt het of jullie de wijn etc. achterna gaan, al is het zo dan nog hebben wij er niet over te oordelen. Jullie hebben lang genoeg naar deze vakantie uit gekeken dus genieten staat voorop! Nu te hopen dat het goed gaat komen met de verwarming zodat jullie nieuwe verhalen kunnen beleven en met toevoeging van foto''s, maakt het verhaal af. Veel plezier en geniet, knoevel