Terug naar huis 3 - Reisverslag uit Venray, Nederland van Jos Linders - WaarBenJij.nu Terug naar huis 3 - Reisverslag uit Venray, Nederland van Jos Linders - WaarBenJij.nu

Terug naar huis 3

Door: Jos & Lilian Linders - Termont

Blijf op de hoogte en volg Jos

13 Mei 2018 | Nederland, Venray

dag 43 do 10-mei-2018 “La Porte d’Arroux” – Liège parkeerplaats 557 km 16°C
Nog net voor de middag vertrokken met af en toe een beetje gespetter. Eigenlijk hebben we een fikse regenbui nodig, zodat de camper eens goed gewassen wordt. Met name de voorruit is erg vies.
We stoppen even en gooien 20 liter diesel in de tank. Anders halen we Luxemburg niet. Tegen half drie stoppen we op een parkeerplaats, gaan allebei even op bed liggen en slapen een uurtje. Dat is toch hartstikke luxe met een camper.
Het rijdt vandaag heel rustig, vanwege Hemelvaartsdag zijn er bijna geen vrachtwagens op de weg.
In Luxemburg tanken we zoveel als mogelijk is, de diesel kost hier € 1,08 / Liter. Dat is ruim € 0,50 minder dan de gewone prijs op de snelweg in Frankrijk.
Dankzij ons middagslaapje zijn we nog heel fit en besluiten we daarom door te rijden tot de ons bekende parkeerplaats net onder Luik.
Vooraan in België stoppen we voor ons avondeten, tussen de vrachtwagens.
Nadat we gegeten hebben, gaan we voor het laatste stuk van vandaag en krijgen we te maken met wegwerkzaamheden: een keer 10 km en nog eens 18 km. Met een maximum snelheid van 70 km over de vluchtstrook rijden we daar zonder veel problemen doorheen.
Op de parkeerplaats stationeren we onze camper voor het restaurant. Daar hebben we al vaker geslapen.
22:30 u: Even wat drinken, plassen en naar bed.

dag 44 vr 11-mei-2018 Liège parkeerplaats – Torenvalk 11 Venray 157 km 20°C
Na een rustige nacht kopen we een stokbrood en een croissant en eten die helemaal op. Straks rijden we langs Meerssen en daar wonen de ouders van Sara, Danny z’n vrouw. Die hebben ons uitgenodigd om op de koffie te komen. We bellen of het uitkomt dat we even langs rijden. Mathieu, de vader van Sara, begint al meteen over gereduceerde prijzen voor de koffie e.d. De krent!! Maar we mogen komen en toevallig zijn Danny en Sara met hun kinderen daar ook op bezoek. Dan zien we hen tegelijk ook nog even.
Na een uurtje zijn we er. We worden ontvangen met koffie en Limburgse vlaai en over betalen wordt niet meer gesproken. Het was, zoals gewoonlijk, weer heel gezellig.
De laatste etappe huiswaarts eindigt om 15:05 uur.
Alweer een prima vakantierit, gelukkig zonder problemen.
3982 km gereden.
We hebben weer genoten.
En nu is het gras, tussen de tegels bij ons, groener en langer dan bij de buren, zo ziet Lilian, “Jos; daar moet je snel tegen sproeien!”.
Help! Ik wil weer op vakantie!

• 14 Mei 2018 - 11:51

Mathieu:

Proficiat met jullie zoveelste Europareis. Toch viel de prijs van de Limburgse vlaai iets duurder uit dan was begroot. Jullie krijgen nog een rekening.
    En dan lees ik ook nog: "Help! Ik wil weer op vakantie!" ... ik ga nu alvast sparen voor jullie volgende bezoek.

• 14 Mei 2018 - 19:56

Gerda Berkhof:

Nou niet klagen,van help ik wil weer op vakantie Je hebt me net verteld dat je zondag weer een week naar Griekenland gaat.Jonge jonge wat hebben we het weer slecht. Maar geniet ervan, zolang het kan, het is jullie gegund.Groetjes