Altea 5 - Reisverslag uit Altea, Spanje van Jos Linders - WaarBenJij.nu Altea 5 - Reisverslag uit Altea, Spanje van Jos Linders - WaarBenJij.nu

Altea 5

Door: Jos en Lilian Linders - Termont

Blijf op de hoogte en volg Jos

29 April 2018 | Spanje, Altea

dag 24 za 21-apr-2018 Camping Cap Blanch Altea 0 km 21°C
Onverwacht kwamen Jeannet en Henk bij ons aanlopen voor een kop koffie. Ze waren naar Alfaz del Pi naar de markt geweest. Dat mis je in Venray dat de familie spontaan even komt aanwippen.
dag 25 zo 22-apr-2018 Camping Cap Blanch Altea 0 km 19°C
Henk heeft Jeannet en Lilian naar de markt in Albir gebracht en is daarna bij Jos in de camper om de koffie gegaan. De twee zussen in Spanje samen naar de markt, dan wordt er veel meer gekocht.
Klaar met markten, dan werden de mannen met een App opgeroepen om de taxi voor te rijden. Even bij de camper wat fris drinken en dan te voet naar de nabijgelegen Spaanse eetnederzetting. Een grote tent waar op weekenddagen wel zo’n 1000 man, voornamelijk Spanjaarden, komen eten.
Paella besteld, maar er kwam maar niets. Henk aan het smiespelen met de serveerster, maar zelfs dat hielp niet. Dan maar een tussengerecht besteld en dat was er snel. Eindelijk (na 90 minuten) kwam er een grote pan Paella. Het was de moeite waard, maar toch. Als goedmakertje werd ons gratis koffie aangeboden.

dag 26 ma 23-apr-2018 Camping Cap Blanch Altea 0 km 22°C
Een rustige campingdag.

dag 27 di 24-apr-2018 Camping Cap Blanch Altea 0 km 20°C
Jeannet en Henk stelden voor om samen te gaan eten in restaurant “Los Pinos” in het binnenland nabij Benissa. Het is echt een stuk rijden (30 km) waarbij het laatste gedeelte over een smal en kronkelig weggetje in de bergen.
Met een prachtig uitzicht in een aangename Spaanse ambiance heerlijk gegeten en voor maar € 15,- pp, inclusief de drank. Dat is toch genieten.
Terug in Altea nog gezellig een paar potjes “Gekeezd”. (Ho ho, voor de mensen uit Venray en omgeving: dit heeft helemaal niets te maken met “smèrlappe” of “vetzakke”, het is een heel keurig bordspel.)

dag 28 wo 25-apr-2018 Camping Cap Blanch Altea 0 km 22°C
Jos is naar de supermarkt gestuurd voor een Pizza. Die heeft Lilian in de camper in de oven gebakken en we hadden weer heerlijk gegeten.

dag 29 do 26-apr-2018 Camping Cap Blanch Altea 0 km 22°C
Het leek een bewolkte dag te worden, maar ’s middags brak de zon door.
Met Jeannet en Henk naar de buurtsuper gereden en daarna bij hen gebarbecued.
En je raadt het al: weer een paar potjes “Gekeezd” (zie de toelichting di. 24 apr 2018)

dag 30 vr 27-apr-2018 Camping Cap Blanch Altea 0 km 20°C
Koningsdag. Eerst mooi weer, later werd het kouder.
Jos te voet naar Altea centrum gelopen (2,2 km) en Lilian met de fiets na.
Van andere campinggasten hadden we gehoord dat je daar een heerlijk aspergemaaltijd kon eten bij restaurant “Los Coronas”. Snel gevonden, een keurige zaak met Nederlandse eigenaren.
We kozen samen een voorgerecht: salade met ham en asperges en elk als hoofdgerecht asperges met gekookte beenham en ei. Dat alles begeleid door een bijpassend glas Spaanse witte wijn. Keurige bediening, prima kwaliteit, heerlijk van smaak en dat alles voor € 59,-. We hebben culinair genoten. Nadat we hadden afgerekend werden we nog getrakteerd op een ijskoud borreltje “Limoncello”.

dag 31 za 28-apr-2018 Camping Cap Blanch Altea 0 km 22°C
Vandaag vroeg uit bed, want het is zaterdag, marktdag in Calpe. Een van de betere markten in de regio, dus die mag je niet missen. Zelfs Jos moest mee vanwege de mogelijke activiteiten daaromheen. Nou, het werd een volwaardig dagprogramma.
De markt dat viel wel mee, twee keer op en neer en in amper 30 minuten waren we er doorheen, alles gehad. De buit: een hoed en Spaanse schoentjes.
Dan maar een terras opzoeken langs het strand. Na twee koffie “mimmelk” en twee onfatsoenlijk grote cappuccino’s met een berg slagroom hebben we 15 meter gelopen om plaats te nemen op een ander leuk terras.
Verschillende keren werd gememoreerd dat het “Pompierke” zo’n leuke zaak was. Hup, dan moesten we daar maar eens gaan kijken. Een appelsap voor Lilian, Henk en Jos elk enne groëte pils en Jeannet een superdeluxe Sangria met een rietje van wel 80 cm lang. Waar dat voor nodig was, is ons een raadsel gebleven. De eigenaar van het “Pompierke”, ene Belg, wist ons te vertellen dat we niet op de echte grote markt geweest waren, maar op een onbeduidende “bijmarkt”.
Na de nodige consumpties wist Henk nog een echt mooi en gezellig terras in Calpe-Benissa. Dankzij enkele snelheidsovertredingen arriveerden we daar vrij snel. Tijd voor een wijntje. Nee, we hoefden niets te eten, maar er werden toch bestek en de menukaart neergelegd. Lekkere tapasgerechten, zullen we dan toch maar iets bestellen? We hebben alles opgegeten!
Dan wist Henk dat je in Altea, bij het haventje van “Mascarat” echt leuk kon zitten, dus vlug naar down under Altea (inmiddels terras 5). Het tochtte er wel, Lilian en Jos werden door Jeannet omwikkeld met een plaid. Achteraf gezien vond Jos het verplichte marktbezoek helemaal niet zo belastend, hij heeft de hele middag heerlijk gegeten en gedronken.
Met dank aan “TerrasseHenk”!

• 30 April 2018 - 12:01

Gerda Berkhof:

Hoi Lilian en Jos.Nou dat ziet er weer goed uit die maaltijden, kreeg er ook zin in. Paella kan je hier ook kopen of klaar maken, maar daar smaakt het beter. Mijn dochter uit Zwijndrecht is donderdag gekomen, omdat de kleindochter van hier 10 werd,en is gister pas weer weg gegaan. Ik kan wel merken dat je niet meer zo tegen de herrie kan, als mijn kleinzoon van 6 en zij bij elkaar zijn. Vind het altijd weer stil als ze weg zijn, maar de rust is ook wel lekker weer. Vannacht heeft het hier flink te keer gegaan met onweer,de putjes kwamen omhoog, omdat ze het water niet konden verwerken. Wel eng hoor, ben anderhalf uur op geweest. Gelukkig heeft alles weer genoeg water in de natuur Nog fijne dagen voor jullie. Het gaat weer opschieten hè Groetjes van mij voor jullie.

• 30 April 2018 - 12:02

Wanda:

Het lijkt wel een culinaire reis die jullie maken. En ik denk dat alle mannen op die manier wel mee willen naar de markt ;-)

• 01 Mei 2018 - 23:01

Herman:

Geniet maar lekker van het mooie weer, lekker eten, marktbezoek en terrasjes pikken. Wat wil je nog meer?
    Wellicht een potje bridgen met je vrienden. Vandaag hebben we de slotdrive gehad van de Kemphaan: 74 deelnemers ! Bedankjes voor iedereen die zich inzet voor de club. Jos krijgt nog een bloemetje voor zijn bijdrage aan de Technische commissie. De Haan gaat naar Jac van de Voorne. Tot slot een prima diner in Het Anker, met veel asperges en rijst met pruimen. Groetjes, Marijke en Herman

• 02 Mei 2018 - 11:48

Toon Nelly Van Vegchel:

Dag Lilian Jos,

Jullie hebben goed en gezellig daar ,mooi weer !!
    Jos mis je het bridge niet geen tijd om aan te denken zeker.
    We hebben een heel mooi slotdrive gehad met heerlijk eten.
    Verder alles prima bij jullie ,hier is alles goed.
    Geniet er nog lekker van en tot gauw.

Groetjes,
    Toon Nelly

• 02 Mei 2018 - 16:47

Anne-lize:

Jullie hebben het duidelijk weer voorelkaar.

Vorige week had een buur de vlag uit daarnaast het huis verkocht, Verband?

veel plezier,

Anne-Lize