camping L’ Ardeche te Privas - Reisverslag uit Privas, Frankrijk van Jos Linders - WaarBenJij.nu camping L’ Ardeche te Privas - Reisverslag uit Privas, Frankrijk van Jos Linders - WaarBenJij.nu

camping L’ Ardeche te Privas

Door: Jos en Lilian Linders - Termont

Blijf op de hoogte en volg Jos

08 Juni 2017 | Frankrijk, Privas

dag 49 wo 07-jun-2017 Ruoms – camping L’ Ardeche te Privas 51 km 27 °C
Op het gemak ontbeten, opgebroken en vertrokken uit Ruoms. Nog net voor 12 uur rijden we weg.
Onderweg komen we in Pradons langs de camping “De Laborie” van “Monsieur Michel”, een camping waar we vaker zijn geweest toen onze kinderen nog klein waren en waar we heel goede herinneringen aan hebben. We zijn even gestopt en mochten van de huidige eigenaar, de zoon van “Monsieur Michel”, vrij rondkijken. Heel leuk en herkenbaar om het allemaal weer te zien. Ook hier zijn op veel vroegere kampeerplekken houten huisjes neergezet, dat schijnt een trend te zijn tegenwoordig. We hebben het op veel campings gezien.
We rijden verder, soms over hele smalle, bochtige bergweggetjes en door dorpjes. Miep stuurt ons weer de bergen in, via de witte weggetjes. Lilian zit niet zo bang meer, nadat ze een bord heeft gezien waarop staat dat vrachtwagens langer dan 12 m er niet mogen rijden. Als wagens van 11 m er wel doorheen mogen, moet onze camper het ook kunnen!
Om kwart voor twee arriveren we op onze oude bekende camping in Privas, “camping l’ Árdeche”.
We zoeken een mooi plekje en gaan ’s avonds lekker eten in het restaurantje.

dag 50 do 08-jun-2017 camping L’ Ardeche te Privas 0 km 27 °C
Het was fris vannacht, maar dan slaap je heerlijk en dat hebben we gedaan. Mijn moeder zei altijd: “Dan slaap je vijf kwartier in het uur”.
Buiten ontbeten, want het is heerlijk weer, lekker zonnig en in de schaduw van de bomen is het erg aangenaam. Lekker buiten gelezen en af en toe een oogje dicht gedaan. Tegen half vijf even naar de supermarkt, die is hier direct bij de uitgang van de camping.
Een lekkere barbecue bereid en gegeten.
Jos mocht weer afwassen, maar dat is geen probleem, Lilian droogt de zaak af.
Morgen rijden we verder, waarschijnlijk tot een eind voorbij Lyon. We zullen zien.

• 09 Juni 2017 - 10:11

Leo Willems:

Hoi Jos en Lilian,

best fijn dat het zo'n mooi vakantie weer is in Frankrijk. Wij zijn ook best tevreden met een beetje regen. dat doet de tuin weer goed. Ik zag op de laatste foto ons vakantie karretje staan , een blauwe Renault 4. Hij heeft ons jarenlang naar Spanje gebracht naar de Costa Brava. Daar zijn jullie nog wel eens op bezoek geweest. Het was een mooie tijd met de kinderen. Dat gevoel van nostalgie herken ik in jullie schrijven als jullie de oude campings bezoeken. Geniet van het toen en NU.
    Groetjes,
    Leo en Jacqueline.

• 11 Juni 2017 - 19:34

Gerda:

Wanneer mag ik nou eens eindelijk mee? Je maakt me met jullie verhalen zo lekker. Ben net terug uit Zwijndrecht, waar we het weekend de verjaardag van de kleinste kleinzoon hebben gevierd 6 jaar, een wijze knul, waren wij vroeger ook zo wat een cadeaus heeft hij gehad,niet normaal, ben het er niet mee eens, maar ja ze doen niet onder voor elkaar schijnt het. Jammer voor straks ,zijn ze misschien niet meer tevreden. Ik denk wel eens als ze straks 12 zijn wat dan? alvast een auto? laten we ons er maar niet meer druk om maken, het helpt toch niet. Groetjes Gerda.Prbeer met Facebook een foto