Camping "Cap Blanch" Altea 6 - Reisverslag uit Altea, Spanje van Jos Linders - WaarBenJij.nu Camping "Cap Blanch" Altea 6 - Reisverslag uit Altea, Spanje van Jos Linders - WaarBenJij.nu

Camping "Cap Blanch" Altea 6

Door: Jos en Lilian Linders - Termont

Blijf op de hoogte en volg Jos

21 Mei 2017 | Spanje, Altea

dag 28 wo 17-mei-2017 0 km 27 °C
Vandaag gaan we weer naar de schoenenwinkel om te kijken of ze de modieuze schoenen voor mijn assepoester nu op voorraad hebben. En jawel hoor, zodra we de winkel binnen lopen schiet de verkoopster het kleine magazijntje in en komt terug met de maat die we besteld hebben.
Na het passen en een paar proefstapjes wordt de koop gesloten. Het is toch wel gek dat we nu al het derde paar schoenen in deze winkel kopen (een paar jaar geleden ook al), alsof er in Venray geen goeie schoenwinkels zijn. Maar goed, als iedereen tevreden is, wat wil je dan nog meer?
Nog even wat andere boodschappen halen, een terrasje pikken en daarna kunnen we weer een heerlijke barbecue bereiden en opeten natuurlijk.

dag 29 do 18-mei-2017 0 km 26 °C
Gelukkig is het vandaag heerlijk weer, (beter dan in Nederland).
Tegen etenstijd vallen er enkele druppels, maar de straat wordt niet geheel nat.
We kunnen gewoon buiten barbecueën.

dag 30 vr 19-mei-2017 0 km 22 °C
Onze gewoonten zijn hier al niet anders dan in Nederland: ’s avonds kunnen we geen afscheid nemen van de dag en ’s morgens kunnen we het bed niet uit. Gaan slapen voor 01:30 u is een uitzondering en opstaan gebeurt ook meestal na 10:30 u. Vandaag zelfs 11:00 u. We moeten ons haasten om nog voor de middag te ontbijten. Na de maaltijd even de sociale media raadplegen, daarvoor worden de Iphone en de Ipad indringend betast!
Nadat we weer op de hoogte zijn van de gebeurtenissen in de rest van de wereld worden we wat rustiger.
Omdat Jos z’n dagelijkse beweging wil, (minimaal 10.000 stappen per dag) wordt hij naar het dorp gestuurd voor twee postzegels, een stokbrood en twee koeken voor bij de koffie. Kosten: 1 uur lopen en 7.000 stappen.
Lilian heeft een boekje uitgelezen, zo’n flut romannetje, maar ja het houdt haar toch even zoet.
We zitten officieel op camping “Cap Blanch” in Altea, maar die ligt vlak tegen Albir aan.
Albir is een gezellige plaats met winkels en terrassen op loopafstand, daarom hebben we deze camping hier gekozen. De camping wordt voornamelijk bevolkt door overwinteraars en heeft prima voorzieningen. Als we buiten zitten horen we de zee.

dag 31 za 20-mei-2017 0 km 24 °C
Een grote boodschap moest er vandaag gedaan worden, bij de Lidll wel te verstaan. Te voet, met ons boodschappenwagentje, was dat een kleinigheid! Morgen zijn de winkels dicht en maandag vertrekken we. We moeten dus voorraden inslaan. We rijden dan weer richting het noorden. Via twee of drie tussenstops willen we in de Ardèche nog wat oude herinneringen ophalen. Onze avondmaaltijd bestond daarom ook uit Franse kazen, ham en stokbrood en natuurlijk wijn. Gezellig voor de TV.

dag 32 zo 21-mei-2017 0 km 24 °C
Lilian is vandaag alleen naar de markt in Albir gegaan. Een stokbrood en een pond kersen, meer heeft ze niet gekocht. Geheel zeker ben ik daar nog niet van, ik heb de bankrekening nog niet geraadpleegd. En ze is met de bus teruggekomen, zo moe was ze!
Maar goed, verder hebben we vandaag de zondagsrust gerespecteerd.
Vanmiddag al wat voorbereidingen getroffen, zodat we morgen snel kunnen vertrekken.
Ons doel is morgen een camperplaats in Peñíscola. Die werd ons aanbevolen door onze buren hier op de camping. We hebben daar niet voor gekozen vanwege de naam! Trouwens een bruine penis met prik lijkt me niet zo begerenswaardig.
Het moet wel een toeristisch plaatsje zijn. We gaan het morgen zien.

• 22 Mei 2017 - 08:17

Gerda:

Jong jonge wat hebben jullie het toch slecht hè Fijn dat jullie zo genieten. Peniscola is heel leuk, vooral als je naar boven gaat, ik ben er met Henk geweest in het begin van onze Spanje reizen, en heb het een van de mooiste plaatsje als herinnering onthouden. Ben zelf sinds vrijdag avond terug uit Lourdes, was weer een bijzondere reis. Ik ben nu 5x geweest en heb het nog nooit zo druk daar gezien.. In was wel moe, maar je moet er wat voor over hebben. Het viel niet zo goed dat ik vannacht op het Hospice moest slapen, maar ja dat hoort er nu eenmaal voor mij bij, zolang ik het kan doen. Nou luitjes maak er samen nog een hele fijne tijd van en vooral genieten .Veel liefs Gerda

• 28 Mei 2017 - 17:50

Corrine :

Peniscola is best een leuke plaats. Met een mooie camping