Altea 3 - Reisverslag uit Altea, Spanje van Jos Linders - WaarBenJij.nu Altea 3 - Reisverslag uit Altea, Spanje van Jos Linders - WaarBenJij.nu

Altea 3

Door: Jos en Lilian Linders - Termont

Blijf op de hoogte en volg Jos

09 Mei 2017 | Spanje, Altea

dag 14 wo 03-mei-2017 camping “Cap Blanch” Altea 0 km 23 °C
Vandaag een rustdag, behalve dan voor de (grote) boodschappen bij de Consum.
Flink ingeslagen en daarna op een terras even uitgerust. Dus een rustige dag,

dag 15 do 04-mei-2017 camping “Cap Blanch” Altea 0 km 22 °C
Dit wordt een echte Spaanse dag, tapas eten in het oude Benidorm.
Dicht bij de camping nemen we om 14:15 u bus 10 naar Benidorm. Voor € 1,50 pp krijgen we een sight-seeing door Albir en Alfaz-del-Pi en worden we in het centrum van Benidorm afgezet. Deels via de Avenida del Mediterraneo en de Strandboulevard lopen we naar ons meetingpoint “El Castello” in het oude Benidorm. Daar zien we meteen zus Jeannet en haar vriendin Ella.
Eerst foto’s maken als bewijs voor het thuisfront. Daarna een drankje op een terras. Dan wandelen we downhill naar tapas “Avenida”.
Daar hebben we met z’n vieren heerlijk tapas gegeten zoals het alleen in Spanje kan.
Nog een kop koffie gedronken aan het strand. Ter afsluiting met de bus weer terug. In de bus afscheid genomen van de dames, want die gaan overmorgen weer terug naar Nederland.

dag 16 vr 05-mei-2017 camping “Cap Blanch” Altea 0 km 24 °C
Weer een rustdag met heerlijk weer. Helemaal niks gedaan.

dag 17 za 06-mei-2017 camping “Cap Blanch” Altea 0 km 26 °C
Een vakantiedag opgenomen.

dag 18 zo 07-mei-2017 0 km 26 °C
Zondag is het markt in Albir, dus daar moeten we naar toe.
Een stokbrood, een truitje en een kussen is de buit van de gezellige markt.
Direct achter de markt vinden we een leuk terras en daar zijn we echt aan toe.
Lilian raakt in gesprek met andere camperaars die hier ook in Albir verblijven.
Terug op de camping volgt Jos de voetbalwedstrijd Feyenoord – Excelsior, wat een deceptie voor Feyenoord, ik gun ze de landstitel echt wel. Maar goed, nu is de Eredivisie nog een week spannend! Als pleister op de wonde heeft in Frankrijk Macron de verkiezingen gewonnen: een winstpunt voor een sterker Europa.

dag 19 ma 08-mei-2017 0 km 25 °C
Een rustige dag, 25 graden, veel te heet voor een blanke.
En omdat het zo heet was moest ik van Lilian alleen naar de Lidl lopen (800 m) om boodschappen te halen.
Verder hebben we hier genoten van de rust en het heerlijke weer.

• 09 Mei 2017 - 01:51

Mathieu:

In Benidorm, een heel leuk oord en daar toch denken aan Feijenoord.
    Prachtig, en geniet verder maar goed van jullie mooie reis.
    Mathieu en Annie

• 09 Mei 2017 - 09:32

Nelly Toon:

Dag Lilian Jos,

Het is wel lekker genieten daar ,met zo,n mooi weer!!!
    Jos ook nog proficiat met je eerste prijs bridge.
    Hier is het erg koud,maar vrijdag wordt het beter.

Jos ik weet niet of je mijn mail ontvangen hebt ,helaas is Zus Koolen plotseling overleden.

Verder nog een heel fijne vacantie ,dus verder samen genieten.

Groetjes,
    Toon Nelly

• 10 Mei 2017 - 20:27

Herman En Marijke:

Fijn te lezen, dat jullie het goed hebben samen. Wij zitten nu in de Pyreneeën, bij Lannemezan, z.o. van Toulouse. Vandaag schitterende tocht door de bergen en tunnel naar Spanje. Lekker tapas gegeten in middeleeuws stadje Ainsa. Retour 250 km. Groetjes M&H.