Pont-de-Vaux 2 - Reisverslag uit Pont-de-Vaux, Frankrijk van Jos Linders - WaarBenJij.nu Pont-de-Vaux 2 - Reisverslag uit Pont-de-Vaux, Frankrijk van Jos Linders - WaarBenJij.nu

Pont-de-Vaux 2

Door: Jos en Lilian Linders - Termont

Blijf op de hoogte en volg Jos

03 Oktober 2016 | Frankrijk, Pont-de-Vaux

dag 22 vr 30-sep-2016 23 °C
Vandaag een vrije dag, heerlijk geluierd in het zonnetje. Jos is niet zo’n zonaanbidder en moet de zon een beetje mijden, hij heeft zich in de camper vermaakt met de laptop. Lilian zit natuurlijk buiten. Samen te voet naar het dorp gelopen en boodschappen gehaald. Vroeg in de avond is begonnen met regenen.
Camperen is prachtig, maar heeft ook z’n beperkingen!
De wijnkelder in onze camper is gesitueerd onder de opklapbare zitting van een bankje.
Wanneer Lilian aan het lezen is, haar favoriete bezigheid, legt ze nonchalant maar beslist haar poten voeten boven op de wijnvoorraad. Zelf geniet ze rijkelijk van die slappe Sangria uit een heel grote fles.

dag 23 za 01-okt-2016 18 °C
Zoals voorspeld: een regendag, 600 bladzijden voor de statistici, aldus Lilian. Zij verslindt het ene boek na het andere. Laat in de middag klaart het op en de komende week wordt mooi weer verwacht. Jos kan droog brood gaan halen. Nee, het brood is niet droog, maar het weer.

dag 24 zo 02-okt-2016 19 °C
Samen naar het dorp gelopen. Te laat voor de kerkmis, dan maar een kopje koffie genomen op een leuk terras. Terug op de camping tovert Lilian heerlijke Kiptandori uit de diepvries + oven. Daarna Studio Sport Eredivisie gekeken en om 23:30 u nog “Match of the Day2”. En dan onder de vette lappen. Het is hier stil, dus we slapen heerlijk.

dag 25 ma 03-okt-2016 18 °C
Geplaagd door de warmte van de zon komen we uit bed.
Een stralende blauwe lucht, geen wind, prachtig weer. De camping is ruim opgezet en heeft een parkachtige uitstraling. Hij sluit 15 oktober, nu nog maar voor ongeveer 10% bezet. Je hoeft daarom nergens te wachten, zelfs niet met afwassen. Er is maar een toiletgebouw in gebruik en dat wordt keurig schoongehouden.

• 03 Oktober 2016 - 16:53

Ruud En Bert:

Leuk Prachtig ver gezicht
    We krijgen het idee dat je ons toch mist
    Want alleen met de laptop lijkt ons niks
    Groet Ruud en Bert

• 03 Oktober 2016 - 16:53

Berkhof:

Weer hartstikke leuk.Woensdag gaan we met ons groepje naar Riet,jammer dat je er niet bij kan zijn.Maar we doen het over hoor als je weer thuis bent.Alles nog goed met de gezondheid?.Lieve groetjes Gerda

• 03 Oktober 2016 - 17:26

Henk En Toos:

Fijn om te hoeren dat jullie het naar je zin hebben.
    Heerlijk is het om je eigen ding te doen, en niets hoeft.Geniet er lekker van.

• 04 Oktober 2016 - 17:54

Loes En Rob:

Hallo vakantiegangers, fijn dat het goed gaat met jullie. Hoop dat jullie nog heel lang mooi weer hebben, en dan je elke dag droog brood kan eten. Wij gaan rond 25 november richting Spanje en steken eind november overmaat Marokko om volgend jaar in maart terug te komen. We horen nog van elkaar, groetjes

• 04 Oktober 2016 - 18:26

Lilian:

Bert en Ruud: Jos geniet ook op zijn eentje van zijn laptop!
    Gerda: veel plezier woensdag en doe de
    anderen de groeten! De koffie voor mij komt nog wel een andere keer.
    Henk en Toos: die typefout vergeven we je, hier wordt niet gehoerd.
    Loes en Rob: dat is geen kleinigheid. Dat wordt overwinteren in Marokko! Tussendoor met de feestdagen met het vliegtuig nog even naar huis? Of kun je de familie zo lang wel missen?

• 04 Oktober 2016 - 22:15

Nelly Toon:

Dag Lilian Jos,

Gaat het goed met jou Lilian en Jos!!!
    Fijn dat jullie kunnen genieten van de welverdiende vacantie.
    Geniet er maar lekker van.
    Jos Mis je het bridge niet

• 05 Oktober 2016 - 21:43

Marianne:

Hey Jos & Lilian,
    Zorg voor een goede voorraad in jullie wijnkelder en voor voldoende beleg want alleen op "droog" brood "zitten" is niet fijn ;) Het belangrijkste is genieten en volgens mij werkt dat plan goed bij jullie. Veul schik!
    Knoevel