Xanten - Reisverslag uit Xanten, Duitsland van Jos Linders - WaarBenJij.nu Xanten - Reisverslag uit Xanten, Duitsland van Jos Linders - WaarBenJij.nu

Xanten

Door: Jos en Lilian Linders - Termont

Blijf op de hoogte en volg Jos

13 September 2016 | Duitsland, Xanten

dag 1 vr 09-sep-2016 Venray, Xanten 21 °C
Eindelijk kunnen we aan onze eerste camperreis 2016 beginnen.
Vanwege de ontdekte borstkanker (bevolkingsonderzoek feb. 2016) bij Lilian, zijn we deze zomer ruim een half jaar druk geweest met ziekenhuis en doktersbezoeken. Je denkt dat alles OK is, je voelt je prima, maakt plannen en dan krijg je zo’n bericht. Dan verandert de agenda ingrijpend.
Toch heeft Lilian de operaties en bestralingen nuchter ondergaan. Het moet nu eenmaal en daar komen we wel doorheen, was steeds haar reactie. Woensdag 24 augustus was de laatste bestraling, daarna een paar dagen rust nemen en dan zouden we maandag 5 september 2016 met de camper weg kunnen, zo was onze gedachte. De ontzettende verbrandingsverschijnselen, die na afloop van de bestralingen in hevigheid toenamen, heeft ons doen besluiten pas woensdag 7 september te vertrekken. Echter omdat we dan bleven zitten met een halfvolle vuilnisbak werd de planning nog een dag naar achteren verschoven.
Dus donderdag 8 september ’16 : alles klaar, de vertrek-checklist helemaal afgevinkt en de deur al achter ons gesloten, start de camper niet! En dat is wel nodig anders kom je nergens. Hans Derks, de garageman, is gekomen met startkabels maar ook dat lukte niet. Maar Hans lost het altijd op, om 19:00 uur zat er een nieuwe accu in en konden we vertrekken. We vonden het niet meer de moeite en besloten om de volgende ochtend vroeg weg te rijden. Eten uit de camper gehaald, het stokbrood thuis maar gegeten en natuurlijk Sangria erbij, leek het toch al op vakantie. Lekker geslapen in ons eigen bed.
Vandaag konden we dus vroeg vertrekken, alles was immers al klaar!
Vroeg voor ons betekende om 11.40 uur wegrijden en na een kleine boodschap onderweg bij ozze Jan (Linders) arriveerden we om 13.15 uur op de ons bekende camperplaats in Xanten. Een goede plek uitgekozen en verder hebben we de hele dag NIKS meer gedaan dan lekker in de zon/schaduw gezeten. En ’s avonds een simpele bbq.

dag 2 za 10-sep-2016 Xanten 25 °C
Lekker in de schaduw ontbeten.
De fietsen uit de camper gehaald en eerst boodschappen gehaald. Dat is hier om de hoek, 300 m. Nou ja, met de fiets moet je omrijden en is het wel 500 m. Met moeite konden we de gekochte etenswaar in de kasten gepropt krijgen. Zelfs twee flesjes bier in de koelkast.
Vervolgens linea recta naar het Archäologischer Park Xanten, de Romeinse opgravingen. Daar even rondkijken en dan nog een fietstocht maken, hadden we gepland. Maar dat Romeinse park was veel groter dan we gedacht hadden. Erg mooi en interessant. De hele middag in het park en door de diverse gebouwen gelopen. Echt de moeite waard, vermoeiend met die hitte en die fietstocht is beperkt gebleven tot de kortste weg terug naar de camping. Omdat we toch door het centrum van Xanten fietsten zijn we even gestopt voor een snelle hap. Zodoende konden we op de camping aangekomen direct in de stoelen ploffen die nog naast de camper klaar stonden.

• 13 September 2016 - 20:47

Lilian Linders:

Op deze camperplaats hebben we geen wifi. We hebben nu een terrasje gevonden met wifi, zodat Jos het eerste stukje van het verslag kon plaatsen.

• 13 September 2016 - 20:58

Marianne:

Hey Jos & Lilian,

Ja, Xanten is echt de moeite waard, niet alleen het park maar de "stads"hum hum wandeling is ook mooi. Er is ook een chocolaterie, hihi. Al hoewel met deze hitte....Jullie hebben heel wat hindernissen te nemen om Rooi te verlaten zeg, steeds lukt het jullie weer. Vooruitkijken helpt.
    Fijne avond, knoevel

• 13 September 2016 - 21:33

Marian Uitdewilligen:

Hoi Lilian en Jos,

Met wat obstakels toch weer vertrokken... leuk om jullie reis te volgen! Waar gaat de reis naar toe en ben je lang weg?
    In ieder geval ben je niet alleen onderweg met de camper zo te zien op de foto.

Hele goede reis
    groetjes Antoine en Marian

• 13 September 2016 - 22:29

Jeannet:

Er was dan wel wat tegenslag, zodat jullie later op vakantie konden,. maar de weergoden zijn jullie super gezind. Zowel Hanneke als ik draaien hier op school een tropenrooster,
    geniet er met volle teugen van, het is jullie van harte gegund,

Groetjes,
    Jeannet

• 14 September 2016 - 12:05

Corine :

Waar ligt Xanten ooit van gehoord ? Maar jullie genieten en dat is het belangrijkste

• 19 September 2016 - 16:42

André En Mariëtte:

Hoi Jos en Lilian
    Gelukkig toch nog op reis kunnen gaan.
    En dan met zulk mooi weer. Het lijkt nog wel zomer.
    Geniet ervan.

gr André en Mariëtte